Jak pozycjonować stronę lokalnie?
Pozycjonowanie strony na frazy lokalne nie odbiega znacząco od tradycyjnego SEO, różnica polega jedynie na przemyślanym wplataniu nazwy miasta lub regionu w treści strony. Warto umieścić je w kilku statycznych miejscach strony, jak stopka, panel boczny czy nagłówek. Niezbędne będzie też umieszczenie w meta danych strony, czyli tytule i opisie, które widoczne są w wynikach wyszukiwania Google. Obowiązuje też standardowa optymalizacja SEO, czyli odpowiednia struktura strony, linkowanie wewnętrzne, responsywność oraz nakierowanie treści na frazy kluczowe.
Google Maps, czyli podwójna widoczność w wyszukiwarce
Oprócz pozycjonowania własnej strony na lokalne frazy, warto też skorzystać z możliwości Google Moja Firma. Założenie profilu i odpowiednia optymalizacja pozwala wyświetlać firmę w mapach, które widoczne są ponad standardowymi wynikami wyszukiwania. Dzięki temu, firma może być widoczna w dwóch miejscach, kiedy użytkownik wpisze powiązaną frazę z nazwą miasta albo będzie korzystał z mobilnego urządzenia z lokalizacją. Kluczem do wysokich pozycji w mapach Google jest dokładne i staranne uzupełnienie wizytówki, ładne zdjęcia, które przyciągną uwagę oraz oczywiście komentarze i oceny klientów. Obecność w mapach Google umożliwia szybkie sprawdzenie lokalizacji i godzin funkcjonowania firmy, a użytkownikom, którzy korzystają z telefonów, szybkie wykonanie połączenia lub wyznaczenie trasy dojazdu.
Czy warto pozycjonować się lokalnie?
Większość z nas, poszukując produktów i usług, korzysta dziś z wyszukiwarki. Wystarczy przecież włączyć przeglądarkę na komputerze albo po prostu wyciągnąć telefon by w błyskawicznym tempie znaleźć całą listę interesujących miejsc. Obecność w wyszukiwarce na lokalne frazy pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy są zainteresowani produktem lub usługą, znajdują się niedaleko i są gotowi do zakupu. Wizytówka w mapach Google to absolutny “must have” dla każdej firmy, który działa na lokalnym rynku - założenie i uzupełnienie wizytówki nie jest trudnym zadaniem, a potencjalni klienci znajdą nas dzięki temu w wynikach wyszukiwania i bez problemu trafią na miejsca czy wykonają telefon. Własna strona internetowa firmy poprawia jej postrzeganie w oczach klientów, a wysoka pozycja na frazy kluczowe zawierające nazwę miasta, dzielnicy czy regionu pozwala zwiększyć widoczność i wyświetlać się w wyszukiwarce dwukrotnie.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development - https://www.vd.pl