Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 10 lipca 2025 19:45
Reklama

Organizowanie czasu w pracy

Organizowanie czasu pracy stanowi bardzo ważny element każdego dnia roboczego. Odpowiednia dawka reżimu i dyscypliny pozwala zarządzać obowiązkami w skuteczny sposób. Dzięki temu możemy działać sprawniej, szybciej oraz bezwypadkowo.
  • 01.03.2020 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Organizowanie czasu w pracy

Porządek na miejscu pracy

Porządkowaniu obowiązków sprzyja szeroko pojmowane porządkowanie, a więc dotyczy ono również naszego stanowiska pracy. Im jest ono schludniejsze i bardziej przejrzyste, tym skuteczniej i prężniej działamy.  O porządku na miejscu pracy warto pamiętać nie tylko w firmie, lecz również w home office. Nawet praca zdalna może być wykonywana lepiej, o ile będziemy działać w środowisku uporządkowanym i pozbawionym rozpraszaczy, np. włączonej telewizji.

Stopniowanie obowiązków

Stopniowanie obowiązków pomaga ustalić priorytety w pracy. Najpilniejsze powinny być zadania, które musimy wypełnić najszybciej. Z kolei te wymagające przemyślenia i ułożenia skomplikowanej strategii powinniśmy przesunąć w czasie. Oczywiście w praktyce ilość obowiązków oraz ich pilność są kwestiami bardzo umownymi i często zmieniającymi się. Mimo to nie należy rezygnować ze stopniowania obowiązków, gdyż tylko spokój i opanowanie chroni przed chaosem i stresem w pracy.

Pamiętaj o odpoczynku!

Przerwy w pracy są bardzo ważnym elementem dnia roboczego. Pozwalają zaczerpnąć tchu, zjeść coś oraz dać wytchnienie zmęczonemu ciału oraz umysłowi. Nie warto z nich rezygnować, gdyż w skali całego dnia są one bardzo ważne, głównie dla naszego komfortu oraz zdrowia. Nie powinniśmy jednak z nimi przesadzać, gdyż w sytuacjach kryzysowych zbyt duża ilość przerw może rozchwiać porządek prac jaki sobie ustaliliśmy.

Nadgodziny

Nadgodziny to koło ratunkowe dla wszystkich tych, którzy nie wywiązali się ze swoich obowiązków bądź pragną domknąć wszystkie bieżące sprawy. Nie należy jednak traktować ich w kontekście obowiązku, gdyż w ten sposób nasz mózg zapamięta, iż praca ponad normę to norma. Nadgodziny warto traktować przede wszystkim jako czas na dokończenie ważnych projektów oraz podsumowanie organizacyjne całego dnia.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Reklama