Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron internetowych, zwane inaczej SEO (z ang. Search Engine Optimization) to zestaw działań służących osiągnięciu przez witrynę jak najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. To nierzadko długotrwały proces, ale – prawidłowo przeprowadzany przez profesjonalną firmę, taką jak agencja SEO Artefakt z Wrocławia – pozwala osiągnąć znakomite, trwałe rezultaty. Zwiększa ruch w serwisie, co przekłada się na wyniki sprzedażowe. Wpływa też na budowę pozytywnego wizerunku marki.
Wyniki organiczne to niedrogie i efektywne źródło ruchu
Epidemia koronawirusa przyniosła znaczące zmiany w decyzjach biznesowych przedsiębiorstw, a także nawykach zakupowych podejmowanych przez klientów. Transakcje w ogromnej mierze przeniosły się do sieci. Dlatego przedsiębiorcy, którzy już wcześniej zdecydowali się na pozycjonowanie stron, teraz zyskują przewagę nad konkurencją. Warto ją więc utrzymać, tym bardziej że wyniki organiczne stanowią jedną ze względnie niedrogich (zwłaszcza w porównaniu z kampaniami Google Ads albo reklamami na Facebooku), a przy tym wyjątkowo skutecznych metod pozyskiwania ruchu. Utrzymanie stabilnej pozycji w wyszukiwarkach zapewnia stały ruch w witrynie, a w rezultacie zdobycie potencjalnych klientów chętnych do zakupu usług bądź produktów.
Sposób na zdobycie nowych klientów
Biorąc pod uwagę wspomnianą zmianę nawyków zakupowych internautów, pozycjonowanie witryn to skuteczny sposób na dotarcie do wielu nowych, potencjalnych klientów, zwłaszcza tych, którzy dotychczas chętniej kupowali produkty lub usługi stacjonarnie. Dotyczy to wszystkich branż, zarówno spożywczej, modowej czy kosmetycznej, jak i transportowej, budowlanej oraz wielu innych.
Odzyskanie utraconych pozycji to czas i koszty
Niemała grupa przedsiębiorców, która przed czasami pandemicznymi korzystała z usług pozycjonerów, zastanawia się nad czasowym zatrzymaniem działań SEO. Dlaczego nie należy tego robić? Wstrzymanie działań pozycjonujących jest proste i szybkie, w przeciwieństwie do ich ponownego uruchomienia oraz uzyskania wyników z czasów sprzed zatrzymania kampanii. Przerwanie regularnych prac SEO to błąd, który może skutkować utratą wszystkich wypracowanych do tej pory wyników, a w rezultacie konkurencyjności w branży. Odzyskanie pożądanych rezultatów to natomiast kosztowny i długotrwały proces, który nie zawsze kończy się sukcesem.
Inwestycja na przyszłość
Rzetelne pozycjonowanie stron to dobra inwestycja w przyszłość prowadzonej firmy. Rozmaite przestoje czy zawirowania zdarzają się w wielu branżach. Zazwyczaj są tymczasowe i prędzej czy później przemijają. Współpraca w zakresie pozycjonowania z solidną agencją SEO nawet w okresie owych przestojów i niepewności buduje skuteczne, opłacalne podwaliny biznesowe na przyszłość.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl