Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 10:33

Projektowanie wizytówek: najważniejsze informacje

Wizytówki to biznesowe narzędzie, które spełnia wiele potrzeb firm i przedsiębiorstw. Jest reklamą, pomaga w rozpoznawalności marki oraz jest nośnikiem danych kontaktowych. Odpowiednio zaprojektowana wizytówka może pozostawić pozytywne wrażenie oraz sprawić, że Twoja firma zyska kilku nowych klientów.
  • 02.10.2020 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Projektowanie wizytówek: najważniejsze informacje

 

Czym jest wizytówka? 

Wizytówka to mała, drukowana papierowa karta, mniej więcej o rozmiarze karty kredytowej. Dobra wizytówka powinna zawierać: dane firmy, takie jak imię i nazwisko, dane kontaktowe i logo marki. Wygląd wizytówki powinien być dostosowany do logotypu całej marki. 

Przed przystąpieniem do projektowania wizytówki powinniśmy mieć gotowe logo naszej firmy oraz przygotowaną kolorystykę marki. Logo i schematy kolorów to dwa najważniejsze wizualne wybory przy tworzeniu marki.

Gdy masz już logo, kolorystykę marki i dobry pomysł na to, co ma o Tobie powiedzieć wizytówka, możesz przystąpić do projektowania wizytówki. 

1.Wybierz swój kształt

Klasyczna wizytówka jest w kształcie prostokątnym, jednak możesz pokusić się o jakiś wyjątkowy i nieszablonowy kształt. Jeśli dostosujesz projekt wizytówki do innego kształtu, możesz pokusić się o tego typu projekt.

2.Wybierz rozmiar wizytówki

Kolejną rzeczą, o którą trzeba zadbać jest rozmiar wizytówki. Standardem europejskim jest rozmiar 85 × 55 mm.

3.Dodaj swoje logo i inną grafikę

Logo firmy powinno zajmować centralne miejsce na Twojej wizytówce, chociaż inne elementy i drugorzędna grafika również mogą być przydatne. Pamiętaj o tym, że wizytówka ma  dwie strony. 

Jedną ze strategii jest poświęcenie jednej strony wizytówki wyłącznie logo, podczas gdy druga strona przedstawia dane kontaktowe danej osoby. Ostateczny wybór należy do Ciebie. 

4.Dodaj niezbędny tekst

Wybierz co faktycznie powinno znaleźć się na wizytówce. Niektóre dane są niezbędne jak: nazwa firmy, imie, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres e-mail, adres strony internetowej. 

Możesz również dodać inne dane, mniej ważne jak: media społecznościowe, slogan itd. 

5.Sfinalizuj swój projekt

Mając wszystkie elementy na swoim miejscu oraz dokładne przewidywanie ostatecznych wyborów kolorów i specjalnych wykończeń, możesz ponownie ocenić swój projekt, aby upewnić się, że wszystko działa.

Warto wybrać odpowiednią drukarnię internetową, która wydrukuję nasze wizytówki z odpowiednią jakością i dbałością. 

Drukarnia internetowa Designer oferuję wysokiej jakości usługi, w tym drukowanie wizytówek, drukowanie książek, ulotek oraz plakatów. 

--- Artykuł sponsorowany ---