Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 06:19

O czym pamiętać w nowej pracy?

Nie ma znaczenia czy zaczynamy swoją pierwszą pracę, czy też mamy ogromne doświadczenie zebrane z kilku firm. Spotkanie z nowym stanowiskiem to niejako świeży start i konieczność przystosowania się do nowych sytuacji. Dobre pierwsze wrażenie to podstawa, dlatego też warto pamiętać o kilku rzeczach, zaczynając nową karierę.
  • 20.06.2019 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
O czym pamiętać w nowej pracy?

Wygląd ma znaczenie

Mimo, że to nie szata zdobi człowieka, ubiór może mieć ogromne znacznie w nowej pracy. Czasami mamy ułatwione zadanie, gdyż na rozmowie kwalifikacyjnej lub już w ogłoszeniu na portalu pracuj.pl otrzymujemy informację o obowiązującym w firmie dress-code. Co jeśli jednak zasady ubierania nie są szczegółowo określone? Najlepiej sprawdzić, co noszą inne osoby w nowej firmie. Można także skorzystać z pomocy działu HR. Osoba rekrutująca z pewnością pomoże w tej kwestii. Ważne, aby na początek wybrać coś eleganckiego i niewyzywającego. Przyjście do nowej pracy w bardzo krótkiej spódniczce lub wyciągniętym podkoszulku może sprawić, że koledzy z pracy oraz przełożeni nie będą traktować nas poważnie.

Zadbaj o dobre relacje ze współpracownikami

W nowym teamie trzeba odnaleźć wspólną nić porozumienia. Dlatego też od samego początku warto mieć na uwadze, aby nie zrazić do siebie innych osób. W pierwszych dniach pracy warto uważać i nie angażować się zbytnio w prywatne pogawędki. Na początek najlepiej zapoznać się z najbliższymi współpracownikami oraz powoli budować sieć nowych kontaktów.

Pokaż się z jak najlepszej strony

To szczególnie ważne w przypadku gdy zatrudnieni jesteśmy na okres próbny. Pierwsze tygodnie spędzone w firmie mogą być kluczowe dla przedłużenia umowy. Dlatego też od samego początku warto wykazywać aktywną postawę. To ważne tylko dlatego, aby zabłysnąć przed przełożonymi, ale też lepiej poznać swoje obowiązki oraz charakter swojej pracy. Aktywnie uczestnicząc w spotkaniach i podejmując pierwsze wyzwania, poznajemy firmę, współpracowników czy kierownictwo. A to pozwoli lepiej zaprezentować siebie i skuteczniej wykonywać swoje zadania.

--- Artykuł sponsorowany ---