Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 12:25

Restauracja na poziomie - trzy cechy, które musi posiadać

W wielu miastach, zwłaszcza typowo studenckich, restauracje, bary i puby powstają jak grzyby po deszczu. Niestety ich właściciele często zamiast w jakość, idą w ilość, decydując się na jak najwięcej stolików kosztem komfortu gości, czy na słabą jakość potraw kosztem zróżnicowanego baru z alkoholami. Profesjonalni restauratorzy są jednak zgodni, że aby lokal doskonale funkcjonował i zyskał stałe grono klientów, musi spełniać trzy podstawowe warunki.
  • 24.01.2020 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Restauracja na poziomie - trzy cechy, które musi posiadać

Dobry kucharz

Tym, co świadczy o jakości restauracji, jest oczywiście kuchnia z serwowanymi daniami. Nie muszą być one tradycyjne i klasyczne, nie muszą być tym bardziej wymyślne i egzotyczne. Przede wszystkim muszą być smaczne, odpowiednio doprawione i stworzone ze świeżych składników. Za ich jakość odpowiada kucharz, czyli szef kuchni ze swoimi pomocnikami, który powinien nie tylko doskonale gotować i uczyć się nowych trendów kulinarnych, ale również podążać za nowinkami w świecie i oferować gościom potrawy o niebanalnym kolorycie smakowym. Restauracje takie jak http://www.widnokrag.com.pl/restauracja często ściągają szefów kuchni z ogromnym doświadczeniem w branży, co gwarantuje wysoką jakość posiłków.

 

Profesjonalna obsługa

Kiedy danie wyjeżdża z kuchni, zanim trafi na stół gościa ląduje w rękach kelnera. Równie ważna jest więc nie tylko obsługa kuchenna, ale również ta pracująca na sali. Restauracje, w których kelnerzy troszczą się o klientów, podchodzą po złożenie zamówienia, dostarczają posiłek na stolik i pomagają w rozwiązaniu jakichś problemów związanych z konsumpcją, są zdecydowanie lepiej oceniane od tych miejsc, w których kelner zdaje się być jedynie dodatkową ozdobą na sali.

 

Odpowiednie wnętrze

Trzecim ważnym warunkiem jest właściwe przygotowanie sali i jej wystrój. Chodzi nie tylko o umeblowanie, wygodne krzesła i stoliki, dużo przestrzeni dla gości czy wydzielone prywatne strefy za parawanami. To również utrzymanie na sali porządku i czystości, błyskawiczne sprzątanie stolików po zakończeniu posiłków, a także utrzymywanie w odpowiednim stanie toalet, z których korzystają klienci. Ci bowiem chętniej wrócą do restauracji, która kojarzy im się z zadbaniem i porządkiem, niż do lokalu, gdzie czystość pozostawia wiele do życzenia.

--- Artykuł sponsorowany ---