Chcesz sprzedawać w internecie? Nie zapomnij o wyszukiwarkach!
Strategie wielu firm wciąż ograniczają się do uruchamiania stron internetowych, które czasem są uzupełniane przez tematyczne blogi. Często jednak tego typu działania są prowadzone bezwiednie, bez głębszej analizy skutków poszczególnych decyzji podejmowanych na kolejnych etapach promocji. Tak się jednak składa, że efekty naszych starań mogą mieć ogromne znaczenie. Zarówno pozytywne, jak i negatywne.
Za generowanie ruchu internetowego w dużej mierze odpowiadają wyszukiwarki internetowe. Ich udział w rynku jest tak duży, że pod żadnym pozorem nie należy ich bagatelizować. Jeśli bowiem internauta chce znaleźć informacje, konkretny produkt lub lokal usługowy, najczęściej korzysta właśnie z wyszukiwarki.
Głównym celem strategii marketingowej okaże się sprawienie, by trafił on na naszą stronę www. Tym właśnie zajmuje się dziedzina SEO, która sprawi, że wszelkie prowadzone do tej pory działania promocyjne nabiorą sensu.
Co to jest SEO? Jak może przyczynić się do rozwoju mojego biznesu?
Mówiąc w sposób ogólny, jest to zbiór czynności, które mają doprowadzić do tego, że strona internetowa będzie w wyszukiwarkach wyświetlana na wysokich pozycjach dla konkretnych fraz kluczowych. Co ważne, są to frazy wpisywane przez internautów, którzy przeczesują internet w poszukiwaniu nowy ubrań, urządzeń elektrycznych czy też konkretnych usług. Jeśli nasza witryna, po wpisaniu najbardziej interesujących nas fraz, pojawi się na pierwszej stronie wyszukiwania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresuje sporą grupę potencjalnych klientów. A to z kolei przełoży się na lepsze wyniki sprzedażowe.
Choć wszystko to brzmi dość prosto, rzeczywistość często okazuje się zgoła inna. Żeby bowiem uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarkach, konieczne jest przeprowadzenie zakrojonej na szeroką skalę kampanii marketingowej. Jej przygotowywaniem zajmują się przeważnie profesjonalne agencje, takie jak afterweb.pl, choć oczywiście można spróbować zrobić wszystko w pojedynkę. Biorąc jednak pod uwagę na to, jak wieloma sprawami trzeba się zająć, okaże się to szalenie trudne. W typowe kampanii SEO prowadzone są między innymi takie działania jak:
- optymalizacja strony internetowej,
- Keyword Research (analiza słów kluczowych),
- link building,
- content marketing,
- social media marketing,
- pozycjonowanie lokalne, krajowe lub globalne,
- kampanie PPC.
Choć jest tego sporo, warto skorzystać z potencjału internetu i zlecić przygotowanie oraz realizację tego typu strategii. Dzięki nim, strona stanie się bowiem lepiej widoczna w sieci. Będzie również w stanie dotrzeć do większej grupy odbiorców. Wszystko to okaże się niezwykle korzystne dla naszego biznesu.