Oryginalne stoisko
Pierwszym elementem, na który zwracają uwagę odwiedzający, jest oczywiście wygląd stoiska, dlatego design powinien przyciągać wzrok już z daleka. Pierwsze spojrzenie na stoisko pokazuje cechy i wartości, którymi kieruje się dana marka, dlatego można to potraktować jako wizytówka firmy. Wraz z upływem czasu, coraz częściej można zauważyć, że boksy przyjmują bardziej rozmaite kształty, a nie tak jak było do niedawna, formę klasycznego prostokąta. Podczas projektowania i budowania stoiska trzeba uruchomić kreatywność i zastosować nowatorskie rozwiązania. Dobrym pomysłem jest stoisko wyposażone w interaktywną tablicę, stoły prezentacyjne i inne interaktywne gadżety, które zaprezentują usługi i charakter firmy. Inne, mniej wyszukane elementy, ale równie pomocne to np.: druki wielkoformatowe, wysokiej jakości tło, oryginalnie wykonane pudełka kartonowe - wszystkie z nich w barwach firmy rzecz jasna. Nie można zapomnieć także o oświetleniu, które także powinno odpowiednio nawiązywać do działalności firmy.
Profesjonalna obsługa
Faktem jest, że wygląd stoiska to bardzo ważny element, ale równie istotna jest obsługa. Osoby odpowiedzialne za prezentację marki powinny być odpowiednio wyszkolone i znać odpowiedzi na pytania klientów. Warto również rozważyć podział obowiązków między poszczególnymi pracownikami, tak aby uniknąć ewentualnego zamieszania. Podział obowiązków pokazuje też, że firma trzyma rękę na pulsie i nic nie dzieje się losowo. Osoby prezentujące markę powinny w miarę możliwości zwięźle i konkretnie odpowiadać na pytania. Unikać należy zbytniego krążenia wokół tematu i zanudzania interesantów niepotrzebnymi szczegółami. Obsługa i udzielanie informacji to jeden z kluczowych aspektów, dlatego warto postarać się o pełen profesjonalizm.
Gadżety reklamowe
Podczas targów warto mieć przygotowane upominki dla interesantów. Trzeba jednak przyznać, że tradycyjne gadżety, takie jak pendrivy, kubki, długopisy itd. są standardem i nie wyróżniają firmy w żaden sposób. Dlatego warto pokusić się o ciekawą oprawę dla tych przedmiotów, która całkowicie zmieni ich odbiór, a zarazem prezencję firmy. Wizytówki podawane pojedynczo, będą wyglądały znacznie lepiej, gdy podaruje się je w portmonetce, a zwykłe ulotki warto zamienić na teczki, w których znajdują się foldery reklamowe. Długopis podarowany w metalowym etui na pewno zrobi na kliencie lepsze wrażenie. W erze powszechnej cyfryzacji warto się także zaopatrzyć w powerbanki i obdarować nimi tych bardziej prestiżowych klientów.
Przedstawione powyżej zasady to fundamenty podczas wystawy na targach, które należy dopieścić najbardziej jak to możliwe. Zasada jest bardzo prosta - należy zrobić coś, czego nie posiada konkurencja, ale trzeba pamiętać o zachowaniu harmonii wszystkich elementów z charakterem i barwami firmy. Unikać należy także przesadniej nachalności oraz zadbać o dawkę dobrego humoru podczas rozmowy z klientami.
Źródło: https://www.sleza.pl/