Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 19 maja 2025 12:46
Reklama

Szczegóły pracy copywritera

Copywriterem może obecnie zostać każdy, kto dysponuje odrobiną czasu oraz komputerem podłączonym do sieci. Wiele osób działających w branży podkreśla nawet, że od talentu o wiele ważniejszy jest rzetelny research.
  • 12.06.2019 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Szczegóły pracy copywritera

Co robi copywriter?

Portale ogłoszeniowe pokroju Pracuj.pl wręcz puchną od ofert związanych z pisaniem tekstów na zlecenie w ramach szeroko pojmowanego copywritingu. W dużym uogólnieniu praca copywritera polega na wyszukiwaniu w sieci bądź innych źródłach materiałów, które można sparafrazować i otrzymać z nich oryginalny, unikalny tekst. Następnie tekst poddany zostaje odpowiedniej obróbce, nasycany jest sformułowaniami i wyrazami, które przyjemnie się czyta, pozostają w pamięci czytelnika i są bezpośrednio skorelowane z tym, czego życzy sobie dany klient – zleceniodawca tekstu.

 

Kim jest copywriter?

Copywriterem może zostać każdy, kto dobrze czuje się w pisaniu tekstów. Nie musi mieć bogatego doświadczenia ani swady językowej. Ważny, aby pisał poprawnie i merytorycznie. Zacięcie językowe często jest wręcz niepożądane ze względu na specyfikę tekstów. Co innego ekspercka wiedza, ta z pewnością pomoże w pisaniu na dany temat i umieści copywritera w odpowiedniej niszy. Im jest ona głębsza i bardziej nieprzystępna, tym lepiej. W takim przypadku można liczyć na stały odzew klientów zainteresowanych konkretną specjalizacją. Rynek jest bowiem przesycony copywriterami, którzy znają się na wszystkim, a tak naprawdę na niczym konkretnie.

 

Jak pracuje copywriter?

Copywriter to zawód osadzony w całości w sieci. Potrzebny jest komputer, Internet i wygodne siedzisko. Cała reszta, włącznie z materiałami do zleconego tekstu, dostępna jest w sieci. Bardzo często unikalne treści otrzymuje się w oparciu o inspiracje z innych, gotowch artykułów zamieszczanych na tematycznych portalach czy witrynach internetowych. Niewielki odsetek copywriterów tworzy treści od zera bądź oparte o źródła naukowe, książki, gazety bądź magazyny.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Reklama