Co robi copywriter?
Portale ogłoszeniowe pokroju Pracuj.pl wręcz puchną od ofert związanych z pisaniem tekstów na zlecenie w ramach szeroko pojmowanego copywritingu. W dużym uogólnieniu praca copywritera polega na wyszukiwaniu w sieci bądź innych źródłach materiałów, które można sparafrazować i otrzymać z nich oryginalny, unikalny tekst. Następnie tekst poddany zostaje odpowiedniej obróbce, nasycany jest sformułowaniami i wyrazami, które przyjemnie się czyta, pozostają w pamięci czytelnika i są bezpośrednio skorelowane z tym, czego życzy sobie dany klient – zleceniodawca tekstu.
Kim jest copywriter?
Copywriterem może zostać każdy, kto dobrze czuje się w pisaniu tekstów. Nie musi mieć bogatego doświadczenia ani swady językowej. Ważny, aby pisał poprawnie i merytorycznie. Zacięcie językowe często jest wręcz niepożądane ze względu na specyfikę tekstów. Co innego ekspercka wiedza, ta z pewnością pomoże w pisaniu na dany temat i umieści copywritera w odpowiedniej niszy. Im jest ona głębsza i bardziej nieprzystępna, tym lepiej. W takim przypadku można liczyć na stały odzew klientów zainteresowanych konkretną specjalizacją. Rynek jest bowiem przesycony copywriterami, którzy znają się na wszystkim, a tak naprawdę na niczym konkretnie.
Jak pracuje copywriter?
Copywriter to zawód osadzony w całości w sieci. Potrzebny jest komputer, Internet i wygodne siedzisko. Cała reszta, włącznie z materiałami do zleconego tekstu, dostępna jest w sieci. Bardzo często unikalne treści otrzymuje się w oparciu o inspiracje z innych, gotowch artykułów zamieszczanych na tematycznych portalach czy witrynach internetowych. Niewielki odsetek copywriterów tworzy treści od zera bądź oparte o źródła naukowe, książki, gazety bądź magazyny.